Lisabona

Prima parte a vacantei din Portugalia, adica 5 zile le-am petrecut in Lisabona. Ne-am cazat la un hotel de 3 stele situat vis-a-vis de Parcul Eduardo VII, langa Praça Marquês de Pombal. Foarte buna locatia, chiar in centrul Lisabonei. Am avut masina inchiriata, de la Europcar, un Renault Clio, pentru care am platit 20 de euro pe zi. Pentru inchirierea masinii am folosit acest site.

Rezervarile la hotel le-am facut de pe booking.com. Ne place ca au preturi decente si poti vedea feedback-ul lasat de ceilalti clienti.

 In cele 5 zile, am cutreierat Lisabona in lung si in lat si am vizitat imprejurimile: Sintra, Cascais, Estoril, Obidos, Tomar, Cabo da Roca,Freeport. Desi am fost pentru a doua oara in Lisabona am avut ce vedea. Daca va hotarati sa mergeti si nu aveti harta, in aeroport exista unWelcomeCenter, de unde puteti obtine gratuit o harta a Lisabonei.

 Ne-am plimbat pe Rua Augusta, o straduta din cartierul vechi care se termina pe faleza cu Piata Comercio(Praca do Comercio).

Aceasta straduta este plina cu magazine, terase, restaurante si magazine de suveniruri. Pe Rua Augusta este situat si Muzeul de Moda, pe care nu l-am ratat.

 

De pe Rua de Loreto, in Bairro Alto puteti lua tramvaiul 28, asigurati-va ca merge in centru si veti putea admira Se Cathedral, Sao Vincente de For si alte obiective. Aveti insa grija la buzunare…

 Cartierul Bairro Alto este centrul vietii de noapte in Lisabona, asadar daca sunteti petrecareti asigurati-va ca treceti pe aici.

 Nu ratati Castelul Sao Jorge. Noi l-am vizitat anul trecut. Veti fi rasplatiti cu cea mai frumoasa priveliste, pe langa faptul ca este el insusi un monument arhitectonic.

 Am fost la Belem, unde Dragos a savurat celebrele Pasteis de Nata, care nu sunt nicaieri ca la Belem. Eu nu am mancat. Nu mi-a fost pofta de dulciuri vacanta aceasta. Am mancat doar omleta, peste, fructe de mare, legume si fructe.

Singurul lucru “guilty” consumat a fost un pahar mic de sangria. Cand ma antrenez nu ma atrage mancarea “guilty”, pentru ca imi oboseste ficatul si imi scade din performanta antrenamentelor. De alcool si sucuri nu mai vorbesc. Si oricum in Portugalia erau de neratat pestele, fructele de mare, legumele si mai ales fructele, care erau incredibil de dulci si zemoase. N-am vrut sa umplu nici o particica a stomacului cu altceva….

 In Belem sunt cateva obiective de vizitat: Monasteiros dos Jeronimos, Muzeul Maritim Muzeul Trasurilor, Padrao dos Descobrimentos si Torre de Belem.

Noi le-am vizitat anul trecut. Ne-a placut foarte mult Muzeul Maritim. Este unul dintre cele mai bune din Europa. Puteti admira aici sute de modele de vase datand din secolul al V-lea si pana in secolul al XIX-lea. Tot aici puteti vedea si uniformele navale portugheze.

   Este bine de stiut ca in Lisabona intrarile la anumite muzee sau obiective sunt gratuite duminica. Va puteti urca gratuit in Turnul din Belem, duminica. Tot duminica puteti vizita gratuit si muzeul Calouste Gulbenkian.

 In Sintra ne-am petrecut 2 zile. Ne place enorm…Nu v-o pot descrie in cuvinte. Este deosebit de pitoreasca, are obiective impresionante si parcuri si gradini imense.

Am vizitat anul acesta Palacio de Pena, Palacio de Monserrate si Convento dos Capuchos. Celelalte obiective le-am vizitat anul trecut.

 Pentru cei mici sau pentru copiii din noi exista in Sintra si un Muzeu al Jucariilor. Mai multe informatii despre Sintra gasiti aici.

 Am vizitat castelul Cavalerilor Templieri de la Tomar. Mi-am facut si flotarile aici.

Am vizitat intreg orasul Tomar. Fascinant.

In Tomar puteti vizita Parcul Mouchao, Manastirea Ordinului lui Hristos, Muzeul Chibritelor si Muzeul Portughezo-Ebraic. Tomar este un oras linistit si cu preturi decente. Puteti manca ieftin aici. Noi am mancat cu 15 euro:eu peste cu salata, Dragos friptura cu cartofi si salata, desert, o apa minerala si sangria pentru Dragos.   

 Am vizitat Obidos, un orasel medieval foarte bine pastrat si laguna de la Obidos.

 

Ne-am plimbat pe plajele din Cascais, Estoril. In trecut un mic port pescăresc, acum Cascais este o statiune balneoclimaterică vestită. Este bine de stiut ca plajele din aceasta parte a Portugaliei nu se compara cu cele din sud, din insorita Algarve. Asadar, daca planuiti sa va bronzati si sa va scaldati, vizitati Algarve. 

 Am vizitat Cabo da Roca, punctul cel mai vestic al Europei – “locul unde se termina pamantul si incepe marea”. Merita sa treceti pe acolo.

 Oceanarium-ul l-am vizitat anul trecut. Credeti-ma, nu trebuie sa-l ratati. Este cel mai mare din Europa. Aveti ce vedea o zi intreaga.

 

Am facut shopping in Freeport, cel mai mare outlet din Europa. Acesta este situat in Alcochete, o localitate langa Lisabona si pentru a ajunge acolo am trecut peste podul Vasco da Gama. Ne-am gasit cateva lucruri dragute la preturi avantajoase. Gasiti aici majoritatea firmelor consacrate, pentru toate gusturile si pentru toate buzunarele.

 Shopping foarte bun se face si in Lisabona, in mall-ul Vasco da Gama. Mi-am luat de acolo costumul de baie, de la Women’s Secret, rochite, bluzite…

Tot aici se mananca si foarte bine. Este o varietate foarte mare de restaurante, cu preturi accesibile pentru toate gusturile. Mi-a placut ca am avut multe optiuni sanatoase. Erau multe restaurante cu salate, legume proaspete, peste pe gratar, fructe, salate de fructe, supe. Peste si fructe de mare la discretie. Desigur erau si restaurante tip fast food cu shaorma, hamburgeri, cheeseburgeri. Arabesc, chinezesc, brazilian, vegetarian. Pentru toate gusturile. Si “fit & healthy” si “guilty”.    

 Alte locuri in care puteti face shopping in Lisabona sunt El Corte Ingles, mall-ul Colombo, situat langa stadionul Benficai si desigur Rua Augusta.

 Portugalia mi-a placut enorm. Ma simt ca si cum as fi de acolo. Oamenii sunt foarte educati si muncitori, clima imi place la nebunie, cladirile, cartierele vechi, soare, plaje, peste la discretie.

Am spus-o si o mai repet, in Portugalia m-as muta maine…. Si credeti-ma am vazut multe locuri minunate…

 Mai multe informatii despre Lisabona gasiti aici si aici.

 Si cam atat, deocamdata. As putea vorbi zile intregi despre Lisabona….Intr-un singur articol nu pot cuprinde tot ce v-as putea spune tot despre Lisabona si atractiile sale. Urmeaza sa public zilele acestea si un articol despre Algarve. Va voi prezenta si cateva Tips&Tricks si localuri in Lisabona si Algarve. Daca va ganditi sa vizitati Portugalia si aveti nevoie de informatii, dati un mail la sportychoco@gmail.com .

O dupa-amiaza excelenta va doresc!

About sportychoco

Raw food, Sport, Handmade Cosmetics
This entry was posted in Calatorii and tagged , , . Bookmark the permalink.

One Response to Lisabona

  1. Pingback: Geluri de dus supercremoase | sportychoco

Leave a Reply

