Miniciocolatele cu cardamon

De curand am descoperit ca ma topesc dupa cardamon. Am gasit unul foarte bun si aromat in Piata Matache, la taraba cu condimente. Si cum sunt innebunita dupa ciocolata raw am zis sa ma rasfat cu niste ciocolatele cu cardamon. Raw si “guilt free”.

Am pregatit cateva pentru mine si Dragos. Am pregatit cateva cutiute dragute si la cerere pentru cativa clienti. N-au mai apucat insa toate sa fie pozate……Ce sa-i faci suntem destul de pofticiosi.. Ma revansez mai jos cu reteta. Eu am pregatit si ciocolatele albe si ciocolatele negre cu cardamon. Raw amandoua, desigur.

Miniciocolatele albe cu cardamon
100 gr unt de cacao raw organic – casa rawz, raw vegan mall
miere de albine ecologica – eu am folosit de la Wilhelm Tartler
100 gr caju crud – tot in piata matache la taraba cu alune 50 ron/kg
cardamon – jumatate de lingurita

Am macinat caju-ul cu ajutorul unei rasnite pana l-am transformat in faina. Caju-ul asigura un gust laptos, cremos ciocolatei.
Am topit untul de cacao in deshidrator. Il puteti topi si pe baie de abur. Am incorporat restul ingredientelor in untul de cacao cu ajutorul unui blender vertical. Am turnat in forme de silicon, am lasat putin sa se raceasca si am bagat ciocolata la frigider pentru a se intari. Secretul pentru a obtine o ciocolata omogena este sa amestecati energic ingredientele cu ajutorul unui mixer/blender, altfel vi se va separa mierea de untul de cacao si se va aseza pe fundul formei. Hihi, mi-aduc aminte la inceputurile mele intr-ale bucataritului pana m-am prins si eu de acest aspect, pfff cate ciocolatele am stricat… Bine ca prefer ciocolata amaruie….


Miniciocolatele negre cu cardamon
100 gr cacao liquor – masa de cacao raw veganilor – au la casa rawz, raw vegan mall
miere de albine ecologica
cardamon – jumatate de lingurita

Am topit masa de cacao in deshidrator. Am adaugat apoi cardamonul si mierea. Am mixat energic cu blenderul vertical.Am turnat in forme. Am lasat compozitia sa se racoreasca putin, apoi am pus-o la frigider pentru a se intari. Daca o veti introduce imediat la frigider, ciocolata va capata o culoare albicioasa pe margini, din cauza diferentelor de temperatura si nu va mai fi atat de apetisanta din punct de vedere estetic.

Nu v-am dat cantitatea la miere, pentru ca eu prefer ciocolata amaruie. Am lasat la aprecierea voastra sa o indulciti cat de mult va place.

Daca nu aveti cacao liquor puteti pregati ciocolatele negre din unt de cacao(100 gr), pudra de cacao(100 gr), miere si cardamon. Simplu, delicios si sanatos!

De asemenea va puteti personaliza ciocolatelele dupa pofta inimii – puteti adauga boabe de cacao sfaramate in compozitie, fistic maruntit, migdale, caju, fructe uscate, etc.

Si cateva cuvinte despre cardamon:

Cardamonul este supranumit “samanta dragostei”. Folosit la aromatizarea cafelei, cardamonul neutralizeaza toxicitatea anumitor alcaloizi prezenti in aceasta. Eu prefer cardamonul verde, deoarece este mai aromat si mai potrivit pentru condimentarea dulciurilor. Mai multe despre cardamon, aici. Eu cateodata imi prepar si o ciocolata calda raw din pudra de cacao raw, guarana, cardamon si miere. Le mixez cu apa si le pun la incalzit in deshidrator, pentru a nu le altera proprietatile, daca tot sunt raw… Este delicioasa aceasta bautura si foarte energizanta!

Acest post a aparut si pe www.sportychoco.ro Va astept pe noul site! 

About sportychoco

Raw food, Sport, Handmade Cosmetics
This entry was posted in Retete and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Miniciocolatele cu cardamon

  1. flowerbomb says:

    Cookie -lapte de corp by sportychoco

    RAW PUB

  2. flowerbomb says:

    Sclipici roz,
    anunt HOT!

    Poate le faceti micutilor bombonele ,am aflat ca se aprovizioneaza doar de la magazine cu specific bio:)…ati fi excelenta la aniversarile lor…daca vor face si petreceri cu fairy tales ne deghizam in zane roz/verzi/turcoaz:))
    Mi-ar placea sa vizitam gradinita in preajma sarbatorilor de Craciun:)
    Iar am scris la persoana a doua a plural:)

Leave a comment